Recompra de acciones propias

Dalamar
Site Admin

Re: Recompra de acciones propias

Mensajepor Dalamar » 14 Mar 2016 03:55

Siempre es mejor invertir en los que baten al mercado que pasivamente en el mercado, eso es obvio y eso intenta cada uno que invierte en un fondo activo o un hedga fund, la realidad es que es muy fácil convencerse de que conocemos a los artistas del stock picking mirando rentabilidades pasadas, pero la realidad también es que la inmensa mayoria fracasa en llegar a igualar a la inversión pasiva.

El dinero no se queda quieto, cada vez se imprime más, y la naturaleza humana es buscar lo nuevo, la nueva moda, no quedarse cruzado de brazos, seguiremos teniendo mercados alcistas y bajistas, crashes y booms, a mi no me cabe duda.

Sent from my HUAWEI MT7-TL10 using Tapatalk
¿Te ha gustado este hilo? Compartelo en las redes sociales para que se sume mas gente a la conversacion!

Vigilantexx
Especulador Sabelotodo

Mensajepor Vigilantexx » 15 Mar 2016 07:26

Assuming Bank of America maintains a roughly 8 percent share in the total buyback pool since 2009 and the pace of transactions lasts through the end of March, corporate repurchases may reach $165 billion this quarter, data compiled by Bloomberg show. That would bring the 12-month total above $590 billion, an amount that’s higher than the record $589 billion in 2007.

“Corporate buybacks are the sole demand for corporate equities in this market,” David Kostin, the chief U.S. equity strategist at Goldman Sachs Group Inc., said in a Feb. 23 Bloomberg Television interview. “It’s been a very challenging market this year in terms of some of the macro rotations, concerns about China and oil, which have encouraged fund managers to reduce their exposure.”

Should the current pace of withdrawals from mutual funds and ETFs last through the rest of March, outflows would hit $60 billion. That implies a gap with corporate buybacks of $225 billion, the widest in data going back to 1998.

http://bloom.bg/22cyZft

Ojo que estamos ya en cifras de récord, el tortazo parece ya inevitable

Dalamar
Site Admin

Mensajepor Dalamar » 14 May 2016 10:54

Druckenmiller is concerned about excessive borrowing too…

U.S. corporations have issued more than $9.9 trillion in debt since 2008. Last year, corporations issued a record $1.5 trillion in debt.

Borrowing money isn’t necessarily a bad thing. If companies invest the borrowed money in their businesses to buy new machinery or develop new products, it can be a good thing. But that’s not what companies are using debt for these days.

Companies are borrowing money to pay for acquisitions and share buybacks. A buyback is when a company buys back its own stock from shareholders. It reduces a company’s share count, which increases earnings per share. In other words, buybacks often make earnings look stronger “on paper” without improving the actual business.

Last year, U.S. corporations spent $2 trillion on buybacks and acquisitions. That’s about $200 billion more than they spent on research and development and capital expenditures, which includes new machinery and equipment.

Druckenmiller said this “unproductive corporate behavior” is starting to take its toll. Operating cash flow for U.S. companies has shrunk over the past year while net debt increased.
¿Te ha gustado este hilo? Compartelo en las redes sociales para que se sume mas gente a la conversacion!

girado007
Especulador Listillo

Mensajepor girado007 » 14 May 2016 22:22

Crédito muy barato, compro acciones que dan mayor dividendo que el interés del crédito con el que las compro. Cero riesgo, pues son mis acciones y yo se como están mis cuentas y mi ritmo de crecimiento. Cuando se acabe el crédito barato y los dividendos caigan por debajo del interés, inicio campaña de crecimiento orgánico mediante compras a crédito de empresas con alto potencial de crecimiento. Durante este tiempo de crédito barato han surgido como setas, y solo hay que esperar a que el crédito se encarezca para comprobar cuales son las ganadoras. ¿como lo véis?

Dalamar
Site Admin

Mensajepor Dalamar » 18 Jul 2017 17:43

Un estudio de Credit suisse nos indica que las subidas de la bosa americana se deben a recompra de acciones:

CorporatesCompran.png

Volver a “Sistemas”

Ingresar