Fondos de Inversion

Dalamar
Site Admin

Fondos de Inversion

Mensajepor Dalamar » 26 Ene 2013 09:21

Visto en Futuro millonario:

Por ejemplo en Noruega esta la maravillosa gestora skagenfunds con rentabilidades medias de sus fondos en más 20 años del 16-18%.
En españa tenemos la gestora Bestinver del grupo acciona con su fondo bestinfond invertido mayoritariamente en europa y dando durante 20 años rentabilidades media del 16%.
En Brasil destaco la gestora value Orbe con su fondo que tiene trader record y una rentabilidad media del 40% en los últimos 10 años es decir un 1000%.

http://www.futuro-millonario.com/index. ... onario.%29
¿Te ha gustado este hilo? Compartelo en las redes sociales para que se sume mas gente a la conversacion!

salko
Especulador Novato

Re: Fondos de Inversion

Mensajepor salko » 19 Feb 2013 09:22

el Viernes tomando algo con unos amigos, uno de ellos está currando en un gran banco de inversión, en su sede de Madrid; me comentó que dicho banco busca invertir en negocios cuya rentabilidad ronde el 25%!! él mismo me dijo que a priori veía muy difícil encontrar eso en España, pero si dicho banco funciona así, me imagino que será porque lo habrá.

Dalamar
Site Admin

Mensajepor Dalamar » 19 Feb 2013 09:47

Puffff yo veo cosas por ahi con esa rentabilidad, pero me dan mucho miedo!

Hace poco en mi trabajo me hablaron de apartamentos (service apartments) en Liverpool con rentabilidad del 25% garantizada.
Tambien me hablo alguien de una empresa que alquila Ipads para presentaciones y que busca capital, con 25% garantizado.

Haberlas las hay, pero a mi me da que pensar, porque pagarias tu 25% por capital, si el banco te lo da por mucho menos? Y si el banco no te lo da, cual es el motivo?
¿Te ha gustado este hilo? Compartelo en las redes sociales para que se sume mas gente a la conversacion!

salko
Especulador Novato

Mensajepor salko » 19 Feb 2013 09:53

eso mismo pensé yo cuando Nueva Rumasa anunciaba rentabilidad de un 8% y hasta un 10%!!

nadie da duros por pesetas

girado007
Especulador Listillo

Mensajepor girado007 » 19 Feb 2013 12:33

Cuanto mas riesgo, mayor es la recompensa necesaria para invertir. En mi caso, hace un tiempo estuve realizando trading de apuestas. Cuando realizas una apuesta, tienes dos opciones: "vender" tu apuesta en el "mercado" o buscar la ganancia máxima que se produce con el resultado final del evento, lo que lleva a máxima ganancia o máxima pérdida.
Cuando veo rentabilidades altas, siempre considero que la posibilidad de perderlo todo es mayor que la posibilidad de ganancia máxima, similiar a una apuesta.
Y si tuviera pasta para diversificar, pondría un 5% cada año, en cosas que conociera mínimamente, como tecnología. Pero siendo funcionario, lo de diversificar suena a sueño de una noche de verano.

Dalamar
Site Admin

Mensajepor Dalamar » 11 Mar 2013 20:20

The small size effect is also visible among funds. A study of nearly 3,000 equity long-short hedge funds reveals that small funds outperformed big funds by 254 basis points and 220 basis per annum over five and ten years, respectively.

What was interesting was that the outperformance was most pronounced just before and just after the financial crisis, while drawdowns (drop in value of the portfolio) were in line during the crisis. The outperformance was due to stock-picking, not market direction. And the dispersion of the return was greater than those of larger firms.

The study suggests three potential factors driving the discrepancy in returns:

The most talented managers opt to start firms rather than work at larger firms. Many managers gain experience in larger firms before launching their own firms.

Smaller firms have a better opportunity set: based on trading volume, the number of potential long and short side investments declines by up to 80% between $100m and $1bn in assets under management.

Pressure to perform: smaller firms need to generate performance fees while larger ones derive up to 80% from management fees.

Dalamar
Site Admin

Mensajepor Dalamar » 12 Mar 2013 09:56

orbeinvestimentos.com.br

Concentrated in 8 - 12 holdings (Poco diversificado, mayor riesgo)

35% annualized return since inception vs Ibovespa +29%, making it the second best performing equity fund in the country (Tampoco es tanto no?)

MINIMUM INVESTMENT USD $100,000
    MANAGEMENT FEE 2% per annum
    PERFORMANCE FEE 20% over 6 month LIBOR + 6%
    LOCK - UP Initial 1st year

Dalamar
Site Admin

Mensajepor Dalamar » 30 Mar 2013 06:02

PerTrac recently released an interesting study examining the impact of size and age on hedge fund performance. Their study utilizes 15 global hedge fund databases and drew some key conclusions after examining things from 1996 to 2011.

Here's how they classify fund sizes:

Small: Less than $100 million in assets under management (AUM)
Mid-size: Between $100-500 million AUM
Large: Greater than $500 million AUM

Impact of Size & Age on Hedge Fund Performance: Key Takeaways

1. Large Funds Beat Small Ones in Down Years

- "Large funds dipped 2.63% on average in 2011, the least compared to the average small fund's 2.78%, and average mid-size fund 2.95% slides. Large funds also maintained lower annualized volatility statistics relative to small funds."

2. Small Funds Outperform Big Ones Over Time

"The average young fund has returned a cumulative 827%, since 1996 nearly double that of the 446% return for the average mid-age funds and well beyond the 350% posted by tenured funds."

This has been a popular conception among capital allocators for years as smaller managers can be more nimble and are hungry to prove themselves as they are often newer funds as well.

3. Seek Small Funds To Maximize Returns, Large Funds to Protect Wealth

Pertrac's managing director Jed Alpert concluded that, "The findings suggest that investors interested in exposure to hedge funds and seeking to protect their wealth should examine funds with over $500 million in AUM, since the average large fund has had lower losses in negative performance years and lower annualized deviation figures compared to the average small fund."

4. Impact of Fund Age on Performance

They classify young funds as ones with an inception date within the last two years, mid-age funds as being open between 2 to 4 years, and tenured funds as having operated greater than four years.

The study found that, "the cumulative return for the average young fund is 827%, since 1996, nearly double that of the 446% return for mid-age funds and well beyond the 350% posted by tenured funds. The report further shows that it has been an uneven journey. The average young fund has had 144 positive and 48 negative months since 1996, mid-age funds have had 136 positive and 56 negative, while tenured funds have had 129 positive and 63 negative."

Minerva
Iniciado

Mensajepor Minerva » 30 Mar 2013 14:20

Bestinver si no me equivoco tiene unos 122 millones, no? Sería uno medio.

Dalamar
Site Admin

Mensajepor Dalamar » 31 Mar 2013 05:08

Tiene mas de 6 mil millones!

Volver a “Independencia financiera”

Ingresar